کد مطلب:28542
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:18
آيا اين ظلم نيست كه برخي از جانداران به خاطر انسان يا موجودات ديگرقرباني شوند؟
هر چيزي فلسفه اي براي وجود خود دارد كه در چارچوب آن كمال مي يابد و ارجمند است. ارزش علفزار به آن است كه حيوانات در آن به چرا مشغول شوند و بين دام و زمين سرسبز تبادل برقرار گردد و حال اگر تمامي زمين سرسبز باشد ولي هيچ حيواني نباشد كه از آن تغذيه كند و طبيعتاً حلقه هاي بعدي هم در كار نباشد نمي توان براي همه سبزه زار فلسفه اي يافت. حيات بر روي زمين هدفمند است و اين هدفمندي كه از طرح و برنامه واحدي سرچشمه گرفته است اين اقتضا را دارد كه موجودات به يكديگر وابسته و در زنجيره كمال يكديگر قرار گيرند مجموع اين زنجيره براي بقا و حيات و كمال انسان تنظيم شده است، {H{/Bخَلَقَ لَكُمْ ما فِي اَلْأَرْضِ جَمِيعاً{w3-8w}{I2:29I}/}H}. اگر حيواني علفي را مي خورد اين ظلم به علف نيست بلكه كمال آن است و اگر حيوان ديگري آن حيوان را مي خورد باز كمال آن حيوان محسوب مي گردد و اگر انسان ها حيواناتي را مي خورند باز كمال آن حيوان در همين است. اصولاً اكوسيستم حيات بر روي زمين زنجيره وار است و همه در خدمت يكديگرند. اگر نهنگي روزي يك تن ماهي مي خورد به همان اندازه در تعادل حيات درياها نقش دارد و بدون نهنگ حيات دريا در خطر است. البته آنچه گفته شد تنها زاويه اي كوچك از سيستم پيچيده حيات است. ده ها جهت و فلسفه ديگر براي آن مطرح است كه در اين مختصر نمي گنجد. بنابراين اگر حيواني گياهان را و حيواني حيوان ديگر را مي خورد در مجموع به نفع بقاي حيات و تعادل آن است. لازم به ذكر است تنها موجودي كه بر هم زننده تعادل حيات و فنا كننده آن است انسان است كه با زياده روي ها و ظلم خود مجموعه حيات را با خطر مواجه ساخته است.
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.